• Login
  • Hrvatski
  • English

Tipično jutro, kao i svako do sada, buđenje u 7 i odlazak na doručak pa polazak iz hostela i dolazak u 9 na predavanja. Današnja predavanja bila su praktičnija od prethodnih  zanimljiva te je i profesor Vrček održao prezentaciju na temu Business Processes and data produces.

Današnji zadatak je bio pretražiti te pronaći uzorke u email-ovima Enron-ovih zaposlenika. Dobili smo folder od mali zilijun fajlova sa email-ovima te smo morali razmisliti kako brzo pretraživati i indeksirati takav tip podataka. U mojem timu nema baš programera osim Joseph-a koji je sada na 2 godini prediplomskog i mene pa su ostali članovi raspravili o nedostacima ovakvog pretraživanja i slagali prezentaciju dok smo mi programirali. Visual Studio je pomogao kao i obično te sam složio malu aplikaciju u kojoj korisnik unese ključne riječi te pritiskom na gumb Filter dobiva listu fajlova u kojima se nalaze te riječi i pritiskom na fajl unutar liste otvara mu se taj fajl u programu. Također moguće je vidjeti grafički odnos ključnih riječi te tako logički povezivati sadržaj. Joseph se koristeći Javu povezao na manju access bazu te napravio par upita nad njom kao metode koje korisnik može pozivati. Kada je počelo nasumično biranje koji će timovi prezentirati opet nismo izabrani pa nismo još prezentirali rješenje. Večer je protekla druženjem, gledanjem tekme, slušanjem Bob Marley-a te

Pozz ;)

Dan je počeo rano kao i svaki do sada, doručak, busom do Amstel station pa vlakom jednu stanicu do neke stanice čudnog imena ;) Nakon prezentacija profesora od 9 do 12 imamo pauzu do 13 za ručak. Kupovina u menzi je drugačije, a ide nekako ovako: kupite jednu plastičnu karticu na kojoj je 10, 20 ili više eura poput starih izumrlih telefonskih kartica i onda tu karticu koristite za sve stvari vezane uz fakultet (kopiranje materijala, kupnju hrane, kupnju kave (koja je jako, jako loša) .... Nakon ručka dobili smo zadatak da u timu raspravimo i složimo prezentaciju od razlikama u zakonima vezanim za privatnost podataka te koje agencije u kojim zemljama se brinu za tržišnu pravednost, očuvanje privatnosti i prava. Rasprave su u svim timovima bile više sa "funny" strane jer su svi zakoni više manje prijevodi od drugih država, tako da smo više pričali o svojim gradovima i upoznavali se. Nakon prezentacije troje odabranih timova imali smo organizirani izlet po Crvenoj četvrti i okolici. Zanimljivo je da su svi "prozori" u crvenoj četvrti smješteni u užem krugu oko najstarije crkve u Amsterdamu ;) Pablo, Eva, Tariq, Lars, Patrik, Urlick, Samuel i ja otišli smo u irski pub gledati tekmu nakon završetka razgledavanja crvene četvrti. Razmjenjivali smo muziku, pili irske pive, pričali.... Pošto planiramo Samuel i ja otići do Pariza za vikend pitao sam Urlick-a da nam napiše listu stvari koje moramo vidjeti te kojim redom da ih posjetimo kako bi što više toga vidjeli. Inače put do Pariza iz Amsterdama traje oko 2 sata i povratna karta je oko 60 eura što je nikakva cijena da se vidi Pariz ;) Kasnije smo došli u hostel ali nije bilo interneta, tj. nije radio kako treba pa smo otišli u sobu, slušali muziku i zaspali. Pozz

Drugi dan započeo je ranim buđenjem oko 7 ujutro i odlaskom na doručak u hostelu. Hrana je super ali još bolje je jesti zajedno sa toliko različitih ljudi i kultura. Nakon doručka svi studenti su krenuli prema autobusnom stajalištu pri čemu moram napomenuti da se koriste male kartice plastične sa kojima se nakon što se uđe u bus ili tramvaj samo prislone da se check-inate te nakon izlaska morate se obavezno check-outati jer inače kartica dalje ne vrijedi ništa iako ste možda kupili kartu za 4 dana koja košta 10 eura.

Na putu do našeg odredišta vidjeli smo studentsko naselje izgrađeno od teretnih kontejnera koje odlično izgleda, a natpis na tom naselju glasi: "My container is my castle". Dolaskom u Hogeschool van Amsterdam smjestili smo se u veliku dvoranu te su započele prezentacije vezane za sam grad, kulturu te upoznavanje sa profesorima iz svih zemalja koje sudjeluju. Nedugo zatim podijelili su nas u naše timove te smo morali smisliti par pitanja za svakog studenta tj. što nas najviše zanima o njegovoj zemlji te smo tako "probili" led oko upoznavanja. Oko 3 popodne završio je program te smo imali sat vremena slobodno prije izleta kroz poznate kanale u Amsterdamu.

Danas je put počeo prilično rano, već u 7 i 20 smo počeli sa check-inom, a već u 10 i 15 smo bili u Amsterdamu, tj. avion je nakon sletanja vozio otprilike 10 min po pisti koja je ogromna, dok nije počelo iskcavanje. Dočekali su nas dva studenta na razmjeni Magnus i Kamal te nam ukratko objasnili kako kupiti karte za tramvaje i podzemnu te nas odveli do našeg hostela imena StayOkey. Smjestili smo se u sobu i krenuli ranije vijeti grad, jer smo se kasnije nalazili sa profesorom Vrčekom.

Nakon obilaska od od 2 sata hodanja i konstantne pažnje na bicikle (koji su očito važniji od ljudi) i njihove vlasnike našli smo se sa profesorom Vrčekom i ubrzo zaključili da postoje samo talijanski i argetinski resorani (jer smo jedino takve vidjeli) u Amsterdamu i otišli na večeru u jedan mali ali predobar argetinski restoran na jedan "mali" steak te "afričko" double-double pivo koje je zapravo iz Belgije ;)
Nakon večere vratili smo se u hostel hodajući barem 2 sata nadajući se spojiti na blog i napisati post ali nismo imali interneta koji je besplatan za goste ali je dostupan samo u predvorju koje je konstantno prepuno turista.

jankovic@marko-jankovic1.from.hr info@marko-jankovic1.from.hr admin@marko-jankovic1.from.hr markec@marko-jankovic1.from.hr mj@marko-jankovic1.from.hr glavni@marko-jankovic1.from.hr marijana-tkalec1.from.hr web.marijana-tkalec1.from.hr www.marijana-tkalec1.from.hr marko-jankovic1.from.hr www.marko-jankovic1.from.hr www.marko-jankovic1.from.hr ivan@rupica.org boris@rupica.org ana@rupica.org thomas@rupica.org www.rupica.org